למה חשוב לנהל את העסק עם מערכת ERP

העידן המודרני נשען כולו על העולם הדיגיטלי.

לא ניתן למצוא כיום עסק שלא משתמש במערכת מקוונת כזו או אחרת לטובת הניהול השוטף שלו.

ישנן מערכות רבות שעשויות להקל על העובדים, לחסוך זמן עבודה ובאופן כללי לוודא שהעסק עובד ביעילות ורווחיות.

מערכת ERP למשל, הוטמעה בבתי עסק רבים ומביאה תוצאות. במאמר זה נסביר מדוע.

 

מהי מערכת ERP

מערכת erp היא מערכת תכנון משאבי ארגון, שמטרתה לטפל בכל האספקטים השונים של ניהול העסק, . מדובר במערכת מידע שמסוגלת לקלוט מאגרי נתונים רבים מכל המחלקות של העסק ולספח אותם למערכת אחת, שמאפשרת לשקף את המידע לכלל העובדים הרלוונטיים. מערכות אלה מחולקות בדרך כלל לתתי מערכות, כל אחת מיועדת למחלקה אחרת, כמו הנהלת חשבונות, שירות לקוחות, ניהול המלאי או מחלקת מכירות.

 

עלויות נמוכות, יעילות מקסימלית

חברות רבות מכלות את זמנן בבניית מערכות לעצמן. מדובר בעבודת נמלים של ממש, שכן בניית תוכנה בהתאמה אישית עשויה לקחת זמן רב, לעלות לא מעט כסף ולבזבז זמן עבודה יקר, במיוחד אם מדובר בבניית מערכת לכל מחלקה ומחלקה בהתאם לצרכיה. ישנן מערכות EPR מצוינות בשוק שמאפשרות שימוש נוח במערכת המשתפת את המידע שמצטבר בה לכלל המערכות, וכל זה בעלויות נמוכות בהרבה מאשר מערכות בהתאמה אישית.

 

שפה משותפת לכל העובדים

ישנם עסקים בהם מיושם המשפט "יד ימין לא יודעת מה יד שמאל עושה", חדשות לבקרים. כאשר לא מדובר בעסקים המבוססים על עקרונות מידור מודיעין כמו ביחידות הצבא השונות למשל, ייתכן ודבר זה יהיה בעוכרי העסק. עבור העובדים, איחוד המידע לממשק יחיד, משותף ונוח עשויה להיות החלטה בעלת ערך רב, שכן היא מייעלת את תהליך העבודה ותהפוך את סביבת העבודה לנוחה וידידותית יותר.

 

נגישות ונוחות

עצם העובדה שהיא מרכזת בתוכה את נתוני כל הזרועות של העסק, ניתן לקבל דרך מערכת הEPR מבט אובייקטיבי ומדויק ככל הניתן על מצב העסק, וכן עצם היותה מגובה בענן מידע מאובטח מאפשרת שליפת נתונים מפלטפורמות שונות כמו הסלולר או הנייד בכל רגע נתון, מבלי להיות תלויים במחשבי החברה. כך ניתן לטפל במקרים דחופים מחוץ לשעות העבודה מכל מקום בעולם.

 

התאמה לעסק שלכם

מערכות EPR מתאימות ברובן המוחלט לכל סוגי העסקים, בין אם הם משויכים לתחום הפיננסי, הייצור או משאבי אנוש. אולם חשוב לזכור להתאים את יכולות והיקף המערכת לצרכים של העסק שלכם. ישנן מערכות המתאימות לתאגידים ועסקי ענק שיהיו לא רלוונטיות ואף מסורבלות עבור עסקים קטנים ובינוניים, ולכן כאשר אתם ניגשים לרכישת והטמעת מערכת EPR בעסק שלכם, וודאו כי היא תואמת לאופי וגודל העסק על מנת שתוכלו להנות משיפור ניכר בביצועים וייעול תהליכי העבודה בעסק.

מחשב

מה היה לנו עד עכשיו?
שתפו
ליצירת קשר בוואצפ אנא רשמו את המספר שלכם