מה צריך לקחת בחשבון כשפותחים עסק חדש?

אין ספק שכשמחליטים לפתוח עסק מדובר בצעד אמיץ ומרגש למדי, אתם מרגישים מצד אחד שאתם מגשימים את החלום שלכם ומצד שני גם מאוד מבולבלים מכל התהליך, אין לכם

מושג מה הדבר הראשון שצריך לעשות, מה זה כולל ועם מי צריך לדבר.

חשוב שתדעו לפני שהחלטתם סופית אילו עניינים ופרוצדורות עומדים מולכם. על מנת שלא תהיו מופתעים ושזה לא גדול עליכם.

ריכזנו עבורכם את כל מה שאתם צריכים לדעת ולקחת בחשבון כשאתם מחליטים לפתוח עסק.

מה צריך לקחת בחשבון כשפותחים עסק חדש

היערכות כלכלית

אחרי שהחלטתם לפתוח עסק ולפני שהולכים ומכריזים על כך ברשויות המס חשוב שתראו האם מבחינה כלכלית אתם מסוגלים לפתוח עסק.

מה הכוונה?

לבדוק היתכנות כלכלית – לראות שכאשר רושמים את כל ההוצאות וההכנסות מולכם העסק יכול להרוויח לאורך זמן.

להתכונן כלכלית לזה שמבחינה תעסוקתית אתם משנים כיוון (במיוחד אם הייתם שכירים ועכשיו הופכים לעצמאים) – לצבור חסכונות שכרגע יהוו תחליף לפרנסה עד שתתחילו לראות רווחים מהעסק. אם אין לכם חסכונות כרגע תוכלו לקחת הלוואה לעסק חדש עד שתתייצבו ותתחילו להתפרנס, תוכלו להתייעץ עם חברת ביזלנד הלוואות לעסקים אם אתם חוששים מכל העניין.

להפריד חשבונות בנק – פרטי ועסקי, ככה תוכלו לראות את הרווחים של העסק בלבד ולקבל החלטות יותר טובות.

 

רזרבות כלכליות

כל אדם שפותח עסק חדש צריך בתור התחלה להשקיע את כספו בעסק. עליכם להחליט מראש כמה כסף בתור התחלה אתם מוכנים להשקיע בעסק שלכם.

זכרו שלא מדובר רק בהוצאות של העסק – מדובר גם במשכורת שלכם, הרי אתם צריכים איכשהו להתפרנס בתחילת העסק, לאורך חודשים ואפילו לאורך שנים. ברגע שתחליטו על סכום כסף מסוים, זה יעזור ויאפשר לכם להכניס משכורת באופן קבוע ולהשקיע בפרסום ושיווק עד שהעסק יתייצב מבחינה כלכלית ותוכלו להשקיע את הכסף שנכנס בפעילות העסק.

 

רשויות המס – ביטוח לאומי, מס הכנסה ומע"מ

כל אדם הפותח עסק חדש מחויב להצהיר על כך ברשויות המס. בעל עסק יכול להכריז על עצמו כעוסק פטור או עוסק מורשה, הם בעצם מגדירים את מעמדו של בעל העסק במע"מ (מס ערך מוסף).

כל אדם שרוצה לפעול במסגרת עוסק (פטור או מורשה) חייב לפתוח תיקים ברשויות המס. תוכלו להתחיל לשווק את העסק לפני ברשתות החברתיות על מנת לבנות קהילה ולצבור קהל, אבל מבחינה חוקית לא תוכלו לקבל כספים מלקוחות לפני שפתחתם תיק בכל אחד מרשויות המס. ברגע שפתחתם עסק אתם מחויבים לשלם מיסים על הרווחים שלכם (מדובר בהכנסות ובהוצאות עסקיות).

 

משימות אחרות של בעל העסק

הצעד הבא  הוא מכירת מוצרים ללקוחות, נתינת שירות ושיווק באופן שוטף. כשאתם פותחים עסק תזכרו שמעבר ללהיות בעל עסק, לפחות בתור התחלה, אתם תהיו גם סמנכ"ל הכספים, השיווק, פיתוח המוצרים, המעצב הגרפי והמזכירה, וגם אלה שמבצעים את עיקר העבודה.

קודם כל כשאתם פותחים לבד עסק ללא שותפים אחרים, חשוב לפני שאתם מעסיקים עובדים להכיר את העבודה עצמה, כך תוכלו לדעת מה הציפיות שלכם מנותן השירות ולפי זה לקבל לעבודה אדם שמוכיח לכם את יכולותיו השירותיות.

אם אין לכם זמן פנוי להיות כל המשרות בעצמכם כמובן שמומלץ להעסיק עובדים כדי שלא תקרסו, אבל אם בתור התחלה יש לכם זמן מומלץ להבין בעצמכם ומתוך ניסיון מה העבודה דורשת.

 

תפקידים שונים שעליכם להכיר

עיצוב גרפי – העסק צריך מיתוג, עיצוב יפה ונכון, צילום מקצועי, אתר אינטרנט מעוצב. צריך שבעיצוב הלקוחות יוכלו להבין איזה עסק עומד מולם.

פיתוח מוצרים – חלק מהזמן שלכם בעסק יוקדש לפיתוח מוצרי העסק שלכם.

שיווק ופרסום – פעולות שבעל העסק עושה על מנת להביא אליו לעסק לקוחות. בין אם בניית אתר אינטרנט, ניהול עמודי פייסבוק או אינסטגרם ובין אם לעשות פרסומות, לחלק פליירים ועוד.

תפעול ולוגיסטיקה – כל מה שקשור להכנת מוצרים, אריזה, ניהול מלאי, חומרים ועוד.

 

מוטיבציה

על מנת שהעסק יתקיים בעל העסק צריך להיות עם המון מוטיבציה ועם המון אמונה שהעסק יצליח. זה אומר גם לפעמים לעבוד עד השעות המאוחרות של הלילה ולא להתייאש אם דברים לא מצליחים ולחפש פתרונות חלופיים. בלי אמונה שלכם העסק פשוט לא יעבוד. חשוב שתגדירו לעצמכם יעדים ומטרות, תכננו דברים קדימה, חישבו כל הזמן מה טוב ונכון לעסק.

שיהיה לכם המון בהצלחה!

 

מטבעות

מה היה לנו עד עכשיו?
שתפו
ליצירת קשר בוואצפ אנא רשמו את המספר שלכם