לרכוש דירה כמו יזם אמיתי – מדריך מקוצר

רכישת דירה, דורשת הבנה כוללת של עולם הנדל"ן, הבירוקרטיה הסבוכה שמאחוריו, וכן הנהלים והשלבים המקובלים לרכישתה באופן המקצועי והמסודר. כדי לרכוש דירה ולבצע את התהליך באופן המיטבי, ישנם כמה טיפים ומספר נקודות שכדאי להכיר מראש. לפניכם הכל על כיצד לרכוש דירה כמו יזם אמיתי – מדריך מקוצר.

 

האם כדאי להיעזר בעורך דין נדל"ן?

כל יזם מקצועי ורוב אנשי העסקים ורוכשי הדירות כיום, משתמשים בעורך דין מקרקעין ונדל"ן, כדי שילווה את הרכישה, יערוך את החוזה וידאג לרישום בעלי הדירה החדשים וכן הפרשת מיסים באופן הנדרש בחוק. רכישת דירה ללא עורך דין נדל"ן אפשרית אך מומלצת רק למי שכבר ביצע את ההליך בעצמו, ומעורה מספיק בפרטים והנהלים. לליווי מקצועי מעורך דין מומלץ, בדקו המלצות, ביקורות, ודאגו שמדובר בעורך דין בעל ניסיון ומומחיות בתחום הנדל"ן.

 

השלבים הבסיסיים ברכישת דירה באופן מקצועי

תהליך רכישת דירה הוא תהליך ארוך ומסורבל, שחשוב להכיר בו כמה שלבים מרכזיים כדי לעשות אותו כמו המקצועניים בתחום, מתוך מודעות מלאה לתהליך והכרת החוקים השונים בתוכו. רבים שלא רוצים להיכנס לפרטים האלו, שוכרים עורך דין נדל"ן שילווה את התהליך וינחה אתכם במהלך הדרך, אך בכל זאת אנו ממליצים להכיר מה צפוי ועומד לפניכם:

 

מציאת הדירה ועריכת בדיקות

השלב הראשון למציאת דירה המתאימה לרכישה, כזו שתהיה רווחית ולא תתגלה בחתול בשק וכרכישה שמצריכה מאתנו הרבה תיקונים והוצאות בהמשך. הוא בדיקת כמה אופציות תוך שימת דגש על מצב הדירה בביצוע בדיקות מקדימות בה. כדאי לדבר עם שכנים, להתייעץ עם עורך דין, כדי שלא יוסתר מכם מידע ותדעו בדיוק מה אתם קונים.

 

ניהול משא ומתן ועריכת חוזה

לאחר שמצאתם אופציה שמתאימה ומעניינת אתכם, וביצעתם את הבדיקות המקיפות הנדרשות בדירה, תוכלו להתקדם ולהתחיל במשא ומתן בו תסגרו על כל הפרטים יחד עם בעלי הדירה הנוכחים בדירה. בהמשך, תידרשו להתחיל במשא ומתן סביב החוזה – יחד עם עורך דין תוכלו לערוך חוזה לפי בקשתכם המיוחדות, ובמידה והתוכן יהיה מקובל על המוכרים, החוזה ייחתם. במידה ולא, ייתכן ותידרשו למשא ומתן, ולשינויים בחוזה שערכתם.

 

רישום וניהול המיסים

לאחר חתימה עם הסכם המכר והחוזה של הדירה, יש צרוך לבצע רישום וליידע את הרשויות, כמו גם לדווח לרשות המיסים ולשלם את המיסים הנדרשים. חשוב להכיר כי על כל מכירת נכס החוק בישראל מצריך מס השבחה למוכר על הרווחים שלו ממכירת הנכס, ומס רכישה לרוכש.

 

רישום בטאבו

שלב הרישום בטאבו הוא השלב הסופי ברכישת הדירה, שלב שמצריך מעורך הדין שלנו, לרשום את הדירה במשרד המקרקעין. השלב הזה נעשה רק לאחר מועד הכניסה לנכס ומסירת ההחזקה ולכן לרוב הוא יהיה השלב הסופי והאחרון בתהליך רכישת הדירה.

קנה דירה

מה היה לנו עד עכשיו?
שתפו
ליצירת קשר בוואצפ אנא רשמו את המספר שלכם