3 מאפיינים של תכנית עסקית מוצלחת

רבים דבקים לאחת כזו אך לא מתעדים אותה.

הכל מובן וידוע בראש אך חסר העותק הקשיח.

תכנית עסקית היא "תנ"ך" כתוב של יזמים, מנהלי סטרטאפ וכל עסק שדבק לשיטת עבודה יסודית.

הפורמט הוא אחיד אך תוכנו משתנה בהתאם לרעיון\שירות\מוצר.

ריכזנו עבורכם את שלושת המאפיינים המרכזיים בכדי לייצר תכנית עסקית מוצלחת.

3 מאפיינים של תכנית עסקית מוצלחת

הצמדות לפורמט

תכנית עסקית היא ה"אורים ותומים" של בעל הרעיון\חברה\סטרטאפ. תכנית זו תהיה כתובה באופן זהה לפחות מבחינת המבנה. התוכן ישתנה בהתאם לעסק והרעיון, אך ראשי הפרקים זהים:

 

תמצית המנהלים

מבוא לכלל התכנית העסקית. צריך להיות כתוב באופן שיגרום לקוראים להמשיך לעיין בתכנית

 

תיאור תמציתי של החברה או היזם

הצגת בעלי התפקידים המרכזיים ופועלם במסגרת החברה.

 

המוצר והטכנולוגיה 

תיאור המוצר או הטכנולוגיה המתפתחת. יש להדגיש באיזה מצב שלב נמצא רעיון הפיתוח, כיצד המוצר עונה על צרכי השוק, מה יתרונותיו ביחס למתחרים וכו' …

 

מחקר ופיתוח 

מה סטאטוס החברה בנוגע למחקר ופיתוח של המוצר. השוואה לגורמים מתחרים בשוק לגבי סטאטוס זה.

 

ניתוח השוק והמתחרים 

סקירת שוק המוצר, הצגת יתרונות החברה\סטרטאפ ביחס לגורמים מתחרים אחרים.

 

אסטרטגיית השיווק 

הצגת התכנית השיווקית, רעיונות כיצד ניתן להיכנס לשווקים חדשים.

 

ניהול ומבנה ארגוני 

פירוט מבנה החברה, דרך הצגת האגפים הפועלים והמחלקות השונות.

 

W.O.T 

ראשי התיבות לחוזק, חולשה, הזדמנויות ואיומים. שיטה זו מסייעת בזיהוי גורמי המפתח להצלחה או כישלון.

 

תחזית פיננסית 

צפי כלכלי לעלויות תפעול ורווח ראשוני

 

תקינה, חוקים ותקנות 

כיסוי כלל ההיבטים המשפטיים מחקיקה בתחום המוצר, רגולציה עבודה מבחינת החוק וכו' …

 

נספחים 

כל מסמך נוסף שרלוונטי לתכנית ולפרזנטציה שלה

 

מטרות ויעדים

במהלך כתיבת התכנית, אנו מוכרחים לכתוב כמעט בכל פרק מהן המטרות. הפרק השיווקי צריך להציג בתוכו מהן המטרות של מהלכי השיווק השונים (רווח, חשיפה וכו' …), בפרק הפו"מ צריכים להיות יעדים ומטרות להתקדמות עתידית עם פיתוחי המוצר השונים … מקווים שקלטתם. כיזמים ומנהלים, עליכם להציב מטרות שבאמת ניתן להגשים. יעדים ומטרות שנמצאים מחוץ לטווח היכולת יכולים קר להזיק להתפתחות החברה. יעדים צריכים להיות בהתאם לסטאטוס ההתפתחות של החברה, בשאיפה להתקדמות.

 

למקומות, היכון, צא!

היכרות עם המתחרים בשוק שלכם תסייע לכם לתת הערכה ריאלית ככחל האפשר למוצר שלכם ולזהות בו את היתרונות והחסרונות שלו ביחס להיצע:

  1. להכיר את הגורמים המשתנים בענף ומה יכול להטות את הכף בהובלה על שאר המתחרים,
  2. להבין כיצד מתחלק השוק בין המתמודדים הקיימים
  3. להישאר מעודכנים במגמות המשתנות בענף, להן יכולה להיות השפעה ישירה או עקיפה על המוצר שלכם, השוק והתחרות
  4. להכיר את הביצועים בענף, כמו אחוזי הצמיחה והרווחים, וכך לזהות אפשרויות שיווק וכניסה לשווקים חדשים.

 

חצבו את היעד בסלע, אך שרטטו את הדרך עם עיפרון.

 

שעון וכסף

מה היה לנו עד עכשיו?
שתפו
ליצירת קשר בוואצפ אנא רשמו את המספר שלכם