מדוע חובה לתכנן תקציב לעסק וכיצד ניתן לעשות זאת בצורה נכונה

הקמת עסק כרוכה בנטילת התחייבויות כספיות לטווח ארוך, העסקת עובדים, השכרת מקום עבור העסק, נטילת הלוואות, התקשרות כספית עם ספקים ובעיקר ניתוב כמויות גדולות של זמן להקמה ולקידום של העסק.

הוצאת הכספים עבור העסק  בצורה לא נכונה, הן בהקמתו והן בתקופה שבה הוא עומד על רגליו, עשויה לפגוע מאוד ביכולתו של העסק לשרוד, לשגשג ולהצליח לאורך זמן.

מדוע חובה לתכנן תקציב לעסק וכיצד ניתן לעשות זאת בצורה נכונה

תכנון תקציב לעסק הוא עסק לאנשי מקצוע

כשם שבעת קניית דירה רצוי להיעזר בשירותיו של עורך דין שיוודא את תקינות הליך המכירה, וכשם שבעת הגשת דו"ח שנתי למס הכנסה רצוי להיעזר ברואה חשבון שיוודא ניצול מיטבי של זכויות הנישום, כך גם בתחום של תכנון תקציב לעסק, רצוי להיעזר ביועץ עסקי אשר יש לו את ההבנה והניסיון בתכנון תקציב.

יועץ עסקי ערן שומרון הוא יועץ עסקי בעל ניסיון רב אשר יכול ללוות את העסק בנקודות הקריטיות ובצמתי הכרעה תקציביים. יועץ עסקי יכול לשקף באופן אובייקטיבי את הנתונים אותם יש לקחת בחשבון מבחינה תקציבית בעת ניהול העסק. יועץ עסקי הוא בעל היכולת והניסיון לראות את הפגמים בניהול תקציב ולטייב אותו לעבר ניהול נכון ושליטה בהוצאות של העסק.

 

תכנון תקציב לעסק – תנאי בסיסי להצלחה

הקמת עסק מתחילה ביתרת חובה. לדוגמה, אדם אשר מקים בית קפה נדרש להוציא כמות גדולה מאוד של כסף לשם הקמתו בטרם ייכנס בשערי העסק שלו ראשון הלקוחות. לשם כך יש להבין מבעוד מועד האם ניהול העסק הוא במסגרת היכולות התקציביות הריאליות של בעל העסק. הדרך לכך כרוכה בקיומו של הליך תכנון כלל הוצאות העסק מראש ובצורה מדוקדקת.

 

להיות בשליטה על כל הוצאה

הבסיס לתכנון נכון של התקציב לעסק הוא שליטה בהוצאות. פעמים רבות, בעלי עסקים מוציאים כסף רב באופן מתגלגל מאחר שמדובר בהוצאה נכונה ברגע נתון, אך לא כזו הנעשית מתוך ראייה רחבה וארוכת טווח עבור העסק. הפער בין ניהול תקציב באופן מושכל לבין יצירת הוצאות באופן לא שקול הוא שיכול להכריע את גורלו של העסק ואת סיכויי ההצלחה שלו.

 

אין זכות קיום לעסק לא רווחי

האתגר בהקמת עסק הוא ביצירת הכנסות. בעוד שהוצאות והשקעה כספית נתונים בשליטת בעל העסק, מידת ההצלחה הכלכלית של העסק אינה דבר אשר ניתן לחזות במדויק. לכן, כלל ברזל אשר חייב להוביל כל עסק הוא שאלת זכות הקיום הכלכלית. על מנת להבין זאת, יש צורך בתכנון נכון של תקציב העסק.

 

תכנון תקציב לעסק בצורה נכונה – סוף מעשה במחשבה תחילה

אחד הדברים אשר מתבהרים בעת תכנון תקציב לעסק הוא השוואת פוטנציאל ההוצאות לשם תפעול העסק למול הערכה ריאלית של היקף ההכנסות. כך, במסגרת תכנון מראש של תקציב עבור העסק, דבר אשר רצוי שייעשה בעזרת יועץ עסקי, ניתן להעריך האם לעסק יש זכות קיום כלכלית ומה הצעדים התקציביים שיבטיחו את הצלחתו.

 

מחשבון ובית

מה היה לנו עד עכשיו?
שתפו
ליצירת קשר בוואצפ אנא רשמו את המספר שלכם