מהי החשיבות בייעוץ משכנתאות?

מי שבעבר רכש דירה לא בהכרח מכיר את כל מי שנעזר היום ביועץ משכנתאות לצורך לקיחת המשכנתא. וחשוב להבין שהנתונים של היום שונים מבעבר. ולא רק זאת, אלא שהמודעות עלתה וכיום קשה למצוא אדם שלוקח משכנתא ולא נעזר לצורך כך ביועץ משכנתאות. למה חשוב להיעזר ביועץ משכנתאות? על כך בדיוק ריכזנו כאן מידע עבורכם. אז בואו נתחיל.

 

מה תפקיד יועץ המשכנתאות?

יועץ המשכנתאות הוא איש מקצוע העוסק בתחום המשכנתאות. אליו פונים כדי לסדר את ענייני המשכנתא, הוא מלווה את הלווה מבחינה מקצועית לאורך כל תהליך הרכישה. הליווי מתחיל כבר משלב בדיקת העסקה. הרוכש מעוניין לרכוש את הדירה אך הוא לא יודע אם יש לו את האפשרות למממן אותה וכך יועץ המשכנתאות מחשב את עלויות הנכס, בודק את הנתונים ביחס לנתוני השוק ומוודא שיש הון עצמי מספק לרכישת הנכס למניעת חוסר יכולת במימון הנכס בהמשך.

רק לאחר אישור של יועץ משכנתאות מומלץ על העסקה, כדאי לחתום על חוזה הרכישה. אחרת, איך תגדעו על אילו תאריכי תשלום להתחייב? איך תדעו אם אתם יכולים לקבל משכנתא מהבנק על מחיר הנכס? כדי למנוע הפרות חוזה המחייבות בקנסות, ההתייעצות מוקדמת היא קריטית…

 

ניהול תהליך לקיחת המשכנתא

יועץ המשכנתא הוא האחראי על גיוס המשכנתא ללקוחותיו. הוא מכוון אותם באיסוף הנתונים הנדרשים וכך הוא מגיש לבנקים השונים בקשה לאישור עקרוני. לאחר שהוא מקבל אישורים מהבנקים השונים, הוא יושב עם הלקוחות וממפה את הצרכים האישיים שלהם. הוא בודק אילו תנאי משכנתא יכולים להתאים להם בהתאם לתנאי חייהם. כך הוא יבנה תמהיל משכנתא מותאם אישית.

הלוואת משכנתא לא צריכה להיות עול מעיק. היא צריכה להיות מותאמת ליכולות הקיימות. וכשהיא כזו, היא לא מעיקה. היועץ בונה תמהיל משכנתא מותאם ליכולות הלווים וכך הוא מגיש את ריכוז הריביות לבנקים השונים. כך הוא מנהל משא ומתן ומוזיל את מחיר הריביות בצורה משמעותית ככל הניתן.

צרור מפתחות

הוזלת המשכנתא

על פי הנתונים בשטח ניתן לראות כי משכנתאות שנלקחו ללא ליווי מקצועי של יועץ משכנתאות, היו יקרות הרבה יותר. כאשר לוקחים משכנתא, משקיעים בעסקה הכי יקרה שמשקיעים אי פעם. האם לא נכון להיעזר לצורך כך ביועץ מקצועי.

חשוב לזכור כי הבדל של אחוז אחד במשכנתא עשוי לעמוד על מאות אלפי שקלים. כולנו רואים זאת לאחרונה, כאשר ריבית הפריים התייקרה ועימה מרבית המשכנתאות בישראל התייקרו באלפי שקלים לחודש. יועץ משכנתאות פועל למען הוזלת המשכנתא עבור לקוחותיו וכך המשכנתא שהוא מגייס עבורו היא לאחר ניהול משא ומתן עם הבנקים השונים.

 

הבנק הוא לא גמ"ח

חשוב להבין כי הבנקים הם עסקים לכל דבר ויש להם מטרה להעלות את ריווחיותם. מהסיבה הזו הם גם יתמחרו לכם במחיר גבוה ככל הניתן הלוואות ומשכנתאות. אם לא תיעזרו בייעוץ מקצועי, איך תדעו שהמשכנתא שלכם יכולה להיות סזולה במאות אלפי שקלים? חבל.

מטבעות

מה היה לנו עד עכשיו?
שתפו
ליצירת קשר בוואצפ אנא רשמו את המספר שלכם