עוסק מורשה או חברה בע"מ? מה השיקולים?

בכדי לדעת ולהבין מהם השיקולים צריך להבין מה ההבדלים בין שתי ההגדרות העסקיות הללו אל מול הגופים המדיניים השונים. ובכדי לקבל את ההחלטה המתאימה ביותר יש צורך להבין מהם היתרונות והחסרונות של כל אחת מן ההגדרות הללו, ובזה בדיוק המאמר הבא יעסוק לנוחיותכם.

עוסק מורשה או חברה בע''מ מה השיקולים

הדילמה ההתחלתית, החברה בע"מ או עוסק מורשה?

בהליך פתיחת העסק ישנן הרבה החלטות חשובות לבצע, אחת מהן היא ההגדרה המדינית אליה העסק שלכם ישתייך על כל חסרונותיו ויתרונותיו.
אז מדובר בשתי ישויות שונות, הדורשות פרוצדורות שונות אל מול הגופים המדיניים השונים. משמע, במעמד פתיחת התיק ההחלטה כבר צריכה להיות סופית וברורה לבעל העסק.
לצערנו, אין תשובה אחת ברורה וכוללנית לשאלה מה עדיף, כל עסק הוא אינדיווידואלי, ותינתן האפשרות להגיע אל ההכרעה רק לאחר תהליך בדיקה של נתוניו והפעילות הצפויה לו בעתיד.
רואה חשבון מוסמך, יכול לעזור לכם להגיע אל ההחלטה על ידי בדיקה של כמה פרמטרית כמו: אופי והיקף הפעילות הכלכלית, שיקולי המס השונים, צפי לגדילה עתידית וכו'.
לאחר שרואה החשבון יבדוק את כל הפרמטרים הוא יוכל לתת לבעל העסק ייעוץ מקצועי והמלצה על אופי התיק במוסדות השונים.

 

מהי חברה בע"מ?

ההגדרה הכוללנית של חברה בע"מ היא גוף משפטי, אשר תיעודו ברשם החברות נותן לו תוקף כחברה בע"מ. לחברה יש בעל מניות ותקנון. החברה היא ישות עצמאית, וכיוצא בזאת יש לה ישות משפטית היכולה לתבוע ולהיתבע.
ההיבטים הכלכליים אותם כדאי לכם לקחת בחשבון בפתיחת חברה בע"מ לעומת עוסק מורשה הן בעיקרן מבחינת הניכויים, כלומר, שיעור מס' החברות (נכון לשנת 2020) עומד על כ23%. אחוזים אלה נוגעים אל נתוני מס ההכנסה החלים על הרווחים הנשארים בחברה. בעלי החברה והמניות רשומים במס הכנסה באופן אישי ולכן יחויבו על פי מדרגות המס המקובלות. שכר בעל החברה נחשב כהוצאה מוכרת של החברה ולכן יקטין את מס החברה.
על החברה מוטל חובת תשלום המע"מ במידה ובעלי השליטה מחליטים למשוך את רווחי החברה.

 

מהו עוסק מורשה?

עוסק מורשה הוא למעשה מקביל למונח עצמאי. זהו אדם שבבעלותו יש עסק, ולכן חלים עליו מיסים ואחריות פלילית בצורה ישירה. בשונה מחברה בע"מ ניתן לתבוע את בעל העסק בגין נכסיו על מנת לכסות את חובותיו האישיים ולא רק בגין נכסיי העסק שלו.
שיעורי המס לעצמאיים (נכון לשנת 2020) הם:
לעצמאי עד גובה הכנסה שנתית של 75,972 ₪ יהיה 5.97%.
מעל לגובה ההכנסה הרשום מעלה ועד 528,240 ₪ ישלם העצמאי 17.83%.
שיעורי מס ההכנסה נעים בין עשרה אחוזים עד לכ-50%.

 

עקרונות מנחים לקיום ההחלטה

* תכנון המס והעלויות של הנהלת החשבונות.
*אפשרות לנכות הוצאות בשיעור גבוה.
*חברה מאפשרת מכשיר לדחיית מס.
חברה או עוסק מורשה

מה היה לנו עד עכשיו?
שתפו
ליצירת קשר בוואצפ אנא רשמו את המספר שלכם