קניית מטבע ישראלי – הכירו את שערי המט"ח ושערי החליפין

שוק המט״ח הוא השוק הפיננסי הגדול ביותר בעולם. הרווחים בשור זה נובעים מרווח בין שער קנייה לבין שער של מכירה.

יש הבדל בין שערים שונים, ומומלץ אם אתם משקיעים מתחילים להכיר את השערים הללו היטב.

בין השערים השונים קיימים שערים כמו: שער מזומן, שער יציג, שער מסחר, שער מכירה שער הלוואות ועוד.

קניית מטבע ישראלי - הכירו את שערי המט''ח ושערי החליפין

שער יציב

שערי מט״ח שמייצגים את שערי החליפים בזמן נתון. שער יציב הוא השער שנקבע על ידי בנק ישראל. שער זה משקף את המחיר בשקלים לכל יחידה של מט״ח. בנק ישראל קובע את השער על בסיס דגימות של שערי חליפין. את הדגימות הללו מפרסמים בנקים ברחבי העולם.

הפרסום הזה מתבצע בדרך כלל על בסיס היחס שבין המטבע הזר לדולר האמריקאי. השער שיוצג על ידי דואר ישראל, הוא אינו שער מחייב. שער זה משמש בעיקר לצורך הערכת שווי מטבעות זרים ביחס לשקל הישראלי, או גם לשימוש בחוזים משפטיים. שוק המט״ח מתנהל באופן שבו שער החליפים הוא כזה שמוסכם על שני הצדדים, וגם לשני הצדדים תהיה את היכולת לתאם ביניהם. זאת אומרת שערך המט״ח שווה את הסכום שמישהו יהיה מוכן לשלם עליו.

 

שער רציף

שער החליפין הנוכחי, כפי שחושב בדקה המסחר האחרונה. מכיוון שמחסר במט״ח מתרחש למעשה כשישה ימים בשבוע, במשך 24 שעות ביממה, השער הזה מייצג את מצב השוק המט״ח העיקרי ביחס לשער היציג. בשעות שאין מסחר, השער יציג משמש כשער הרציף. גם שעכר זה בדומה לשער היציג, אינו מחייב אף אחד מהצדדים.

 

קניית מטבע

מכוון שמדובר בעולם שהוא יחסית מהיר ותזזיתי, נשאר כאן הרבה מקום למזל. אך מלבד המזל, קריאה של מהלכים בצורה נכונה תעזור לכם מאוד בתהליך קניית מטבע ישראלי וקנייה באופן כללי, וכך תעזור לכם לבחור. עליכם למעשה לחקור את הנושא לעומק, ולהבין טוב יותר את כל נושא המטבעות ואת היסטוריית המסחר שלהם.

חשוב מאוד לדעת על איזה פוטנציאל תוכלו לראות מהם בעתיד. יש משקיעים שמעדיפים לא להיגרר אחר טרנדים בשוק, מכיוון של מטבע הוא בעל אופי שונה לחלוטין ולכל אחד יש את היתרונות ואת החסרונות שלו. חשוב לזכור, שלא כל ירידה או עליה של מטבע מצביע על מגמה מסוימת. בסופו של דבר, לא ניתן לחזות באופן מוחלט כמה יעלה המטבע, אם הוא בכלל יעלה. והשקעה במטבעות היא לא תמיד צפויה.

 

לסיכום

אם החלטתם להשקיע בבורסה במסחר ומטבעות חדשים, התחילו במעט כסף יחסית ואת השאר עדיף להשאיר בארנק. הבורסה היא הצד השלישי בים הקונים לבין המוכרים. כאשר אתם מחליטים להיכנס לבורסה, עליכם לסחור בתנאים שונים וגם בעמלות משתנות, לכן, עדיף מאוד להכיר את התחום לעומק לפני שאתם נכנסים להשקעות גדולות של כסף. כך תוכלו ללמוד את השוק ולהרוויח ממנו. בהצלחה!

 

מטבעות

מה היה לנו עד עכשיו?
שתפו
ליצירת קשר בוואצפ אנא רשמו את המספר שלכם