מה צריך לקחת בחשבון ברכישת נכס בחו"ל

כאשר מחליטים לרכוש נכס בחו"ל חשוב לקחת בחשבון מספר דברים. חשוב לבחון את האיזור בו רוצים לרכוש את הנכס, את רמת התנודות במחירים בתקופה מסוימת באותה המדינה בה מתכננים לרכוש את הנכס ועוד.

מה צריך לקחת בחשבון ברכישת נכס בחו''ל

איזור הרכישה

בחנו היטב לפני רכישת הנכס בחו"ל את האיזור בו אתם מעוניינים להשקיע. חשוב לבחון היכן ממוקם הנכס. מבחינת איזור גאוגרפי, מיקום הנכס ביחס למרכזי קניות ואיזורי תעשייה, רמת הפשיעה בשכונה בה ממוקם הנכס, הרכב האוכלוסייה מבחינת גיל, רמת הכנסה והשכלה, קרבה למוסדות לימוד ולתחבורה ציבורית.

 

תנודות מחירים

כאשר מחליטים לרכוש נכס בחו"ל, יש לבחון את תנודות מחירי הנכסים בתקופה האחרונה באותה המדינה בה רוצים לבצע השקעות נדל"ן עם פורטל השקעות נדל"ן המוביל בישראל.

 

תשלומים נוספים

בעת רכישת נכס בחו"ל ישנם מספר תשלומים נוספים שיש לקחת בחשבון.

תשלום

הסבר

מס רכישת דירה זהו תשלום מס על רכישת הדירה. לרוב ינוע המס בין 2 ל – 10 אחוזים.
מע"מ רכישת דירה מצריכה גם היא מע"מ ברוב הארצות, לעיתים תשלום המע"מ ייכלל בעסקת הנדל"ן עצמה.
מתווך נדל"ן בחלק מהמדינות משלמים דמי תיווך למתווך הנדל"ן, לעיתים גם המוכר וגם הקונה משלמים למתווך ולעיתים רק אחד הצדדים.
עורך דין מומלץ להעסיק עורך דין המתמחה בתחום עסקאות נדל"ן אך זה לא חובה.
עלויות שיפוץ וריהוט כאשר מדובר בנכס שאינו חדש יש לקחת בחשבון שייתכן ויהיה צורך לשפץ את הנכס ולרהט אותו.
רכישה פרונטלית כאשר בוחרים שלא לעשות רכישה מרחוק, יש לקחת בחשבון עלויות טיסה, עלויות שהייה (לפחות שלושה ימים) בהם תיסעו לראות את הנכס, אם אתם לוקחים מלווה עסקי שיעזור לכם בכל תהליך הרכישה, תצטרכו לכלול גם את עלויות הטיסה והשהייה שלו וגם את התשלום על עבודתו.

בנוסף ישנן עלויות על רישום בטאבו, ותשלום נוטריון. במדינות מסוימות כאשר רוכשים דירה שאינה חדשה יש צורך בבדיקות של הנכס על ידי מהנדס בניין – גם זה יצריך תשלומים נוספים שיש לקחת בחשבון.

 

רכישה מרחוק

כאשר מדובר ברכישה של נכס במדינה מרוחקת אשר אתם מעוניינים לבצע מרחוק, חשוב שמיופה הכוח בו תבחרו שיבצע עבורכם את הרכישה יהיה אדם שאתם מכירים ושאתם סומכים עליו שידאג לאינטרסים שלכם ושידאג לכם בהתנהלות מול חברות שיווק פרויקטים

.

 

לסיכום

כאשר אתם רוכשים נכס בחו"ל חשוב שתיקחו בחשבון מספר דברים. איזור הרכישה – בחנו את האיזור בו ממוקם הנכס מבחינת הרכב האוכלוסייה, קרבה למרכזי קניות ואיזורי תעשייה, קרבה למוסדות לימוד ולתחבורה ציבורית. תנודות מחירים – יש לבחון את תנודות המחירים לתקופה האחרונה במחירי הנדל"ן באותה המדינה בה מעוניינים לרכוש את הנכס. תשלומים – ישנם מספר תשלומים שיש לקחת בחשבון כמו מס רכישת דירה, מע"מ, מתווך נדל"ן, עורך דין, עלויות שיפוץ וריהוט, תשלום לנוטריון, רישום בטאבו ועוד. רכישה מרחוק – במקרה זה חשוב למנות מיופה כוח שאתם סומכים עליו שידאג לאינטרסים שלכם.

רכישת נכס בחו"ל

מה היה לנו עד עכשיו?
שתפו
ליצירת קשר בוואצפ אנא רשמו את המספר שלכם