שמעון שבס ונתניהו – השפעתם הכלכלית על המדינה

החברה הישראלית ידועה בשסעיה הפוליטיים הרבים.

השסע המוכר ביותר עוסק בסוגיה ביטחונית, ובעיקר ביהודה ושומרון, והשסע השני בגודלו הוא השסע הכלכלי.

הפוליטיקה העולמית מתחלקת לקפיטליזם וסוציאליזם בחלוקה גסה, ומדינת ישראל נעה על הספקטרום שבין שתי ההגדרות האלה.

הפער בין שמעון שבס ונתניהו מהווה את המחלוקת הכלכלית של המדינה בין הימין לשמאל.

שמעון שבס ונתניהו – השפעתם הכלכלית על המדינה

מי זה שמעון שבס?

את נתניהו כולנו מכירים, אך שמעון שבס מוכר בעיקר לדור הישן. שמעון שבס עבד בממשלת רבין במשך שנים רבות, הוא כיהן בתור מנכ"ל משרד רה"מ, עוזר שר הביטחון, עוזר של רבין ועוד. שמעון שבס הוא נציג של השמאל הישראלי בכל דעותיו, לכן הוא מתנגד בולט לנתניהו. הוא רואה בו כישלון מנהיגותי ואף חמור מכך – כיוון שנתניהו היה באופוזיציה ברצח רבין, בעיני שמעון שבס הוא חלק מהרצח כי הביא להסתה.

 

מה הקשר בין השניים?

הקשר בין השניים אינו קשר של שלום ואהבה בלשון המעטה. כבר לפני כמעט 30 שנה הם עומדים בשני צדי הקשת הפוליטית וכל אחד מהם מושך לכיוון שלו. נתניהו לא היה תומך של רבין לכן איננו תומך גם בשמעון שבס, אך הוא אינו מתייחס אליו ואינו כותב עליו. לעומת זאת, שבס כותב פוסטים רבים על נתניהו ונוהג לזלזל בו רבות. שבס לוקח חלק במתנגדי נתניהו, וגם הוא כמוהם מגזים בתגובותיו.

 

מה ההשפעה שלהם על המדינה מבחינה כלכלית?

ההשפעה של נתניהו מבחינה כלכלית ידועה לכולנו – הוא הרים את הכלכלה הישראלית בצורה יוצאת דופן, אך בזמן הנהגתו לא הצליח לפתור את בעיית יוקר המחיה בצורה מלאה. שמעון שבס לעומתו לא פעל בתחום הכלכלי כמעט, אלא בתור יועץ בתחומים שונים. על אף שלא פעל בשדה הכלכלי,  יש לו השקפה ברורה, והיא נוטה לסוציאליזם.

 

מי יותר צודק?

בפרשנות פוליטית אין טועה וצודק, לא מדובר בנושאים שאפשר להכריע בצורה מהירה ופשטנית. הכרעות פוליטיות מתבהרות רק לאחר שנים רבות, ורק הזמן יכול לספר אם הן היו נכונות או לא. זו הזדמנות נהדרת לציין שהפוליטיקה היא אמצעי לעשיית חברת צדק, לכן יש לעשותה בצורה ישרה ומתוך אהבת אדם. הזלזול שאזרחים ומנהיגים רוכשים זה לזה נוגד את מהות הפוליטיקה.

 

הספר החדש של שמעון שבס

בספרו החד "חבר" שמעון שבס חושף את ההתנהלות בתקופת ממשלת רבין – מבחינה כלכלית, ביטחונית, אישית ועוד.

 

סיכום

שמעון שבס ונתניהו הם אישים פוליטיים שונים בתכלית. לכל אחד יש השקפה כלכלית שונה, אך שניהם רוצים לקדם את המדינה. נתניהו עשה יותר פעולות פוליטיות משמעון שבס, כיוון ששבס לא היה אחראי על הפן הכלכלי בזמן שהיה בממשלה. אם אתם רוצים לדעת יותר על הכלכלה בתקופת רבין, על פועלו של שמעון שבס ודעותיו על נתניהו, תוכלו למצוא את כל הפרטים בספרו החדש.

 

מדדים

מה היה לנו עד עכשיו?
שתפו
ליצירת קשר בוואצפ אנא רשמו את המספר שלכם