היום ממחזרים הכל – מה הוא מחזור משכנתא?

לא מעט אנשים מגלים שהמשכנתא שבעבר הייתה נוחה מאוד עבורם, הפכה לעול כבד ומעיק. התשלומים גבוהים מידי או שלהפך, תקופת המשכנתא ארוכה מידי והם היו רוצים לקצר אותה ולהגדיל את גובה ההחזר החודשי. שינויים במשכנתא ניתנים לביצוע במסגרת מחזור משכנתא. מה זה מחזור משכנתא ומה ניתן לשנות במסגרתו? על זאת ועוד, ריכזנו לכם כאן מידע. מוזמנים להמשיך איתנו.

 

מה זה מחזור משכנתא?

מחזור משכנתא הוא  בעצם פעולה בה מסלקים את המשכנתא הישנה באמצעות לקיחת משכנתא חדשה בעלת תנאים מותאמים לתנאים הנחיים הנוכחיים. לא בכל מחיר יהיה משתלם למחזר משכנתא. בעת המחזור הלווה נדרש לשלם עמלת פירעון מוקדם לבנק.

הרי הבנק היה אמור מבחינתו להרוויח מהמשכנתא הישנה ריביות גבוהות עד שהלווה החליט שהוא מעוניין לסלק אותה… לכן, הבנק "מפצה" את עצמו וגובה עמלה על פירעון מוקדם. גובה העמלה הנדרשת לתשלום משתנה בין מסלול משכנתא אחד למשנהו ולכן, בכל מקרה מחדש חשוב לבדוק את כדאיות ביצוע המחזור.

 

איך בודקים כדאיות מחזור משכנתא?

לא כל אחד יודע להבחין בין הצעות המשכנתא השונות ולדעת מה משתלם יותר. עין לא מקצועית וודאי לא תזהה נתונים אלו. מהסיבה הזו קיימים מגוון כלים למשכנתאות המסייעים לבעלי משכנתאות בעריכת סימולציות למחזור המשכנתא ולרווח עתידי.

 

באופן כללי, מומלץ לבצע מחזור משכנתא במספר מקרים:

 

  • גובה החזר המשכנתא לא מתאים לתנאי החיים

בזמן לקיחת המשכנתא גובה השכר עמד על סכום מסוים ובמרבית המקרים חלים שינויים הן בגובה השכר והן בתנאי החיים המשתנים, ההוצאות גדלות, פעמים רבות הקריירה היא זו שמתפתחת ומניבה שכר גבוה יותר וכך גובה ההחזר החודשי כבר לא מתאים לתנאי החיים הנוכחיים.

 

  • ריביות המשכנתא הקיימת יקרות

אם המשכנתא הקיימת היא בעלת ריביות משכנתא יקרות יותר מריביות המשכנתא שניתן להשיג במצב הנוכחי, ניתן למחזר את המשכנתא ולהוזיל את המשכנתא בצורה משמעותית. במקרים כאלו קריטי לבחון את מצב המשק ואת ריביות המשכנתא המוצעות בו.

 

מה ניתן לשנות באמצעות מחזור משכנתא?

כאשר עורכים מחזור משכנתא, המשכנתא הקודמת מסולקת באמצעות המשכנתא החדשה וכך, מלבד סכום המשכנתא והמשכון עליו, ניתן לשנות את כל הרכב המשכנתא. כך ניתן לשנות את גובה ההחזר החודשי, תקופת המשכנתא, מסלולי המשכנתא המרכיבים את התמהיל, גובה הריביות, שיטת ההחזר של ההלוואה וכמובן שגם את תאריך החיוב החודשי.

 

בדיקת כדאיות מחזור משכנתא מקצועית

מרבית יועצי המשכנתאות בארץ מציעים שירות חינמי בו הם בודקים את כדאיות מחזור המשכנתא של הפונה אליהם. רק במקרה בו הם מבצעים מחזור הלווה יצטרך לשלם ליועץ.

אם אתם רוצים לדעת אם משתלם לכם לבצע מחזור משכנתא, פנו ליועץ משכנתאות שיבצע עבורכם בדיקה מקיפה, יבדוק את מצב השוק ביחס למשכנתא שלכם, הוא ינתח את נתוני המשכנתא המתאימה לכם וכך תוכלו להנות ממשכנתא מותאמת.

 

התוכן המובא באתר זה נועד לידע כללי בלבד, ואינו מתיימר לספק מענה ספציפי בתחום המשכנתאות. אין לראות במידע זה משום המלצה לביצוע פעולות מכל סוג שהוא והוא אינו מהווה תחליף לייעוץ משכנתאות מקצועי, המתבצע על פי הנתונים והצרכים האישיים של כל אדם.
יתרה מכך, אין באמור לעיל כדי להחליף את הוראות החוק בנושאים הנוגעים לדיני מקרקעין ומיסוי מקרקעין. במקרה של סתירה בין הוראות הדין לבין המידע שצוין דלעיל,
תגברנה הוראות הדין.

 

כלים למשכנתאות

מה היה לנו עד עכשיו?
שתפו
ליצירת קשר בוואצפ אנא רשמו את המספר שלכם