ירידה בהיקף המשכנתאות

בהתאם לתקופת משבר, במהלך תקופת נגיפים עולמיים חלות תנודות כלכליות בשווקים השונים. כתוצאה מכך, הריביות על משכנתאות משתנות, מה שעשוי להוביל גם לירידה בהיקף נטילת המשכנתאות. כל עוד אתם מתכננים לקחת משכנתא בקרוב, השורות הבאות הן בשבילכם.

ירידה בהיקף המשכנתאות

במהלך שנת 2020 ו-2021 אנו עדים לתנודות עולמיות בכלכלות העולמיות. השווקים והתעשיות משנים את הפעילות העסקית, את היקפי הפעילויות ועוד. כתוצאה מתקופות משבר כמו תקופת הקורונה, אנו עדים לירידה מסוימת בהיקף נטילת המשכנתאות. בסופו של דבר, נוטל המשכנתא יכול בימינו להתמקח על תנאי המשכנתא כתוצאה מירידה זו. מתכננים לקחת משכנתא? כדאי לדעת, גורמים בנקאיים וחוץ בנקאיים בימינו פתוחים להתמקחויות על תנאי המשכנתא.

 

עד כמה ירידה בהיקף המשכנתאות משליכה על נטילת משכנתא

משכנתא כרוכה בהחזרים חודשיים, שבדרך כלל משתנים במהלך השנים כתוצאה מריביות, ממדדים, מ-מט"ח ועוד. בשורה התחתונה, המשכנתא מושפעת באופן ישיר מהמצב של הכלכלה העולמית. גם אם אינכם לוקחים משכנתא של מט"ח, עדיין היא תהיה מושפעת מהתנודות הכלכליות שקיימות בחו"ל.

במהלך תקופות משבר, כמו שאמרנו, התנודות הכלכליות בעולם ובישראל עשויות להיות ניכרות ומורגשות. אם אתם צריכים ייעוץ משכנתא לפני נטילת משכנתא, בתקופות אלו הייעוץ מקבל תוקף כפול. אם בימים רגילים אנו נאלצים ונדרשים לתכנן נכון את צעדינו הכלכליים, הרי שבתקופות כמו תקופת הקורונה זה חשוב עוד יותר.

 

תקופות של משברים ונגיפים עולמיים וההשפעה על נטילת משכנתא

מאחר שהתקופות של משברים מאופיינות בחוסר יציבות כללית (ולא רק כלכלית), חשוב לתכנן נכון את הצעדים. הצעד של נטילת משכנתא הינו צעד שמלווה את האנשים במשך עשרות שנים. לעיתים, גם 30 שנים. אמנם בעתיד ייתכן שתצטרכו לבצע מחזור משכנתא (חישוב תנאי החזרים מחדש), אבל כרגע אתם צריכים למזער את הסיכויים לכך.

במילים אחרות, כדאי לנסות לוודא שבעתיד לא תצטרכו את השירות של מחזור משכנתא. חלילה, לא מדובר בפעולה מזיקה. ממש לא. להיפך. הפעולה של מחזור משכנתא נועדה לסייע לאנשים לפרוע את המשכנתא בתנאים טובים יותר. יחד עם זאת, יהיה עדיף לבחור מראש תמהיל משכנתאות שלא יצריך שינויים בעתיד.

 

מה חשוב לדעת לפני לקיחת משכנתא?

אם אתם לקראת לקיחת משכנתא ב-2021, חשוב לדעת שיכולת המיקוח של נוטל המשכנתא גברה בתקופה זו. מאחר שישנה ירידה בהיקף של נטילת המשכנתאות, כוח המיקוח שב לידי נוטלי המשכנתאות. בין אם אתם לווים את הסכום למשכנתא דרך גורם מימון בנקאי או חוץ בנקאי, תזכרו שיש תמיד אפשרות להתמקח.

וטיפ אחרון מאיתנו, תמיד תקפידו לערוך השוואת מסלולי משכנתאות. בעוד שחלק ממסלולי המשכנתא עשויים להיות צמודים למט"ח, חלק אחר מהמסלולים צמודים למדד, לריבית משתנה ועוד. קבלו ייעוץ משכנתאות על ידי יועץ משכנתא מוסמך. בסופו של דבר, הוא זה שיסייע לכם לבנות את תמהיל המשכנתאות המנצח.

משכנתאות

מה היה לנו עד עכשיו?
שתפו
ליצירת קשר בוואצפ אנא רשמו את המספר שלכם