מה ההבדל בין משכנתא לנכס רגיל ובין משכנתא לנכס מסחרי

המגמות הנוכחיות בשוק הנדל"ן מביאות משקיעים רבים להתעניין ברכישת נדל"ן מסחרי, בעיקר כשמדובר באזור במרכז ותל אביב בו שוק הנדל"ן המסחרי רותח. תהליכים כגון העלאת מס רכישה, הורדת אחוזי המימון המותרים ומדיניות ממשלתית המכוונת נגד משקיעים למגורים גורמת למשקיעים רבים לשקול לעבור להשקעה בנדל"ן מסחרי. מה ההבדל בין משכנתא לנכס למגורים לבין משכנתא לכנס מסחרי ומה חשוב לדעת בנושא?

מה ההבדל בין משכנתא לנכס רגיל ובין משכנתא לנכס מסחרי

ההבדלים בין משכנתא לנכס רגיל ובין משכנתא לנכס מסחרי

רוב הישראלים מחזיקים דירה בבעלותם ומכירים פחות או יותר את הליך לקיחת משכנתא, אך פחות מכירים את ההליך כאשר מדובר במקרה של משכנתא לנכס מסחרי. בבואכם להשקיע בנכס מסחרי חשוב מאוד להכיר את הפרטים לגבי המשכנתא, שכן הם עשויים להשפיע באופן ניכר על הכיס שלכם למשך שנים רבות:

 

הגוף המממן

בניגוד למשכנתא על נכס למגורים אותה לוקחים מבנק למשכנתאות, כאשר מדובר בנכס מסחרי יש לקחת הלוואה לרכישת נכס מסחרי מבנק מסחרי. בדומה למשכנתא רגילה, הנכס ממושכן ברשם המשכונות, אך המשכון יבוצע בפועל בתום משיכת הכספים ולא בהתחלה בניגוד למשכנתא על נכס למגורים.

 

שיעור המימון

במקרה של משכנתא על נכס למגורים, בנק ישראל משית רגולציה כבדה על אחוזי המימון המותרים תוך הבחנה בין דירה ראשונה, דירה להשקעה וכדומה. רגולציה זו לא קיימת במקרה של משכנתא לנכס מסחרי והדבר נתון לשיקול דעתו של הבנק. בדרך כלל שיעור המימון המרבי הוא 70 אחוז, כמובן כתלות בנתונים שלכם.

 

טווח השנים

ברוב במקרים, בנקים לא יתנו הלוואה לטווח הגדול מ-12 שנים. כמובן שזה משתנה ממקרה למקרה, כאשר במקרה של רכישה ראשונה התנאים נוקשים יותר.

 

גובה הריבית

גובה הריבית כל משכנתא לנכס מסחרי נע בין 3 ל-6 אחוז לשנה. גובה הריבית משתנה בהתאם לטיב הלווה, טיב הנכס וכאן יש גם מרחב לתמרון התלוי בכישורים שלכם לנהל משא ומתן בהצלחה ולקבל את ההצעה הטובה ביותר עבורכם.

 

המסלולים המוצעים לנוטלי משכנתא לנכס מסחרי

כאמור, משכנתא לנכס מסחרי היא הלוואה בנקאית רגילה ואינה כמו משכנתא לנכס למגורים. מסיבה זו, הבנקים מציעים בדרך כלל שני מסלולים בלבד בשונה ממשכנתא רגילה, בה קיים מבחר מסוים. שני המסלולים שמציעים בדרך כלל הבנקים הם מסלול ריבית הפריים שזהו המסלול הנפוץ יותר, ומסלול הריבית הקבועה והצמודה.

 

מומלץ להיעזר ביועץ משכנתאות

מומלץ לקחת יועץ משכנתאות גם במקרה של משכנתא רגילה לנכס מגורים, אך זה עוד יותר חשוב במקרה של משכנתא לנכס מסחרי וזאת משום שהכללים פחות ברורים, יש פחות רגולציה בנושא ולכן להתנהלות שלכם יש חשיבות רבה בקביעת היקף המימון שתקבלו, הריבית, טווח השנים ולמעשה כל תנאי חשוב בנטילת המשכנתא. זכרו כי משכנתא היא החלטה כלכלית כבדה עם השלכות לשנים רבות, וכל טעות שתעשו עלולה לגרום לכך שתשלמו עליה בשנים הבאות.

רכוש מסחרי

מה היה לנו עד עכשיו?
שתפו
ליצירת קשר בוואצפ אנא רשמו את המספר שלכם