מה זה תמהיל משכנתא ואיך לבחור אותו נכון

לא מעטים האנשים במדינת ישראל שמעוניינים לקבל משכנתא.

בין אם מדובר על זוגות צעירים שמעוניינים לרכוש לעצמם בית ויכולים להרשות לעצמם קבלת משכנתא, או על אנשים מבוגרים שמעוניינים לרכוש נכס נוסף על אלו שכבר קיימים עבורו –

מסלולי המשכנתא יכולים להיות נוחים למדי, ולאפשר הגשמת חלומות בצורה הרבה יותר מהירה ויעילה.

חלק מהאנשים בוחרים ללכת על מסלול של תמהיל משכנתא, ואנחנו כאן היום על מנת להסביר לכם מה זה בדיוק, ואיך אפשר לבחור אותו בצורה הנכונה ביותר.

מה זה תמהיל משכנתא ואיך לבחור אותו נכון

נעים להכיר – תמהיל משכנתא

יכול מאוד להיות שזוהי הפעם הראשונה בחיים שלכם שאתם בכלל עושים היכרות עם המונח תמהיל משכנתא, ולכן חשוב שתעשו איתו היכרות ראשונית טובה. אז מדובר כאן בעצם על אפשרות של קבלת משכנתא בכמה וכמה מסלולים שונים, ולא רק במסלול משכנתא אחד. המשמעות של תמהיל משכנתא היא פשוטה – במקום להיצמד למסלול אחד של החזרי המשכנתא, תוכלו לפצל את קבלת כספי המשכנתא ואת ההחזרים עבורה לכמה מסלול, שכל אחד מהם מביא איתו את התנאים שלו.

 

התאמת תמהיל משכנתא לאדם הספציפי

אז לא, אין כל צורך להיבהל, כשמדברים על תמהיל משכנתא לא מדברים על תבנית אחת קשיחה וקבועה לכל מי שמבקש משכנתא – להיפך, מדובר כאן על מסלול שמאפשר לכם לבחור באופן ספציפי את התמהיל הנכון לכם, מבחינת ריביות, מבחינת סכומי ההלוואה, מבחינת הסיכונים הקיימים בכל מסלול ועוד.

היות ואם אתם לא מגיעים מעולם המשכנתאות, סביר להניח שלא תוכלו להרכיב תמהיל משכנתא שכזה באופן עצמאי – תוכלו להיוועץ תמיד ביועצי משכנתאות, הן מטעם הגורם המלווה, כמו הבנקים, חברות הביטוח ועוד, והן מטעמכם הפרטי, מיועץ חיצוני ונטול אינטרסים.

 

איך לבחור תמהיל משכנתא – דברים שחשוב לקחת בחשבון

בחירת תמהיל משכנתא היא בחירה לא פחות מקריטית, משום שמדובר כאן על סכומי כסף שנעים בין מאות אלפי שקלים לבין מיליוני שקלים, במרבית המקרים. לכן, חשוב מאוד לשמור על מתינות, ולא לנהוג בפזיזות בבחירת תמהיל משכנתא.

הקריטריונים שאותם תצטרכו לקחת בחשבון לפני בחירת תמהיל משכנתא הם:

  1. אילו מסלולים קיימים, ואיך הם משתלבים ביניהם בצורה הטובה ביותר עבורכם?
  2. מהו גובה הריביות שכל מסלול מביא איתו?
  3. איזה סכום תרצו לקבל בכל מסלול, ובהתאם גם מהו ההחזר בו?
  4. מהי יכולת ההחזר שלכם?
  5. סיכונים, במידה וקיימים.

 

מחפשים אחר ייעוץ משכנתאות? בחרו אותו היטב

על מנת לעשות את הבחירות הטובות והנכונות ביותר עבורכם, חשוב להיוועץ, כאמור, עם יועץ משכנתאות. בחרו אותו בחוכמה, וודאו שהוא מביא איתו את הידע, הניסיון, המקצועיות והשירות ההולמים את הצרכים שלכם, השוו את הצעת המחיר שלו להצעות מחיר אחרות, ותוכלו לקבל החלטה שתעשה לכם אך ורק טוב. שיהיה בהצלחה!

 

אלווה כספית

מה היה לנו עד עכשיו?
שתפו
ליצירת קשר בוואצפ אנא רשמו את המספר שלכם