משכנתא בריבית קבועה צמודה למדד

משכנתא בריבית קבועה צמודה למדד
משכנתא בריבית קבועה צמודה למדד

לאור מגבלות בנק ישראל הן על שיעור המימון של משכנתאות והן על נטילת רק עד שליש מהמשכנתא במסלולי ריבית משתנה לטווח זמן קצר (ריבית פריים, ריביות מבוססות מט"ח וריביות משתנות קצרות אחרות), מסלולי המשכנתא בריבית קבועה הפכו לנפוצים ופופולאריים הרבה יותר.

משכנתא בריבית קבועה יכולה להיות ללא הצמדה למדד במקרים מסוימים או עם הצמדה למדד המחירים לצרכן כפי שקורה במרבית המקרים.

משכנתא בריבית קבועה וללא הצמדה למדד מציעה אמנם וודאות מוחלטת לגבי עלות ההלוואה ואין בה סיכון לתנודתיות של הריבית או המדד, אך הריבית הינה גבוהה יותר ביחס לחלופות בשוק. לעומת זאת, משכנתא בריבית קבועה צמודה למדד מאפשרת יציבות בריבית ושקט נפשי לא מבוטל, אך ריבית התחלתית נמוכה יותר.

את העלייה במדד המחירים לצרכן מאוד קשה לצפות באופן מדויק. נכון שלאורך השנים המדד תמיד עולה – אך בשנים האחרונות המשק הישראלי והעולמי נמצאים בהאטה כלכלית מסוימת ושיעורי האינפלציה בפועל נמוכים לרוב מהיעדים הסטנדרטיים של בנק ישראל שעומדים על 3% לשנה. משכנתא בריבית קבועה צמודה למדד קיימת עם כל לוחות הסילוקין הנפוצים בשוק המשכנתאות בישראל. הלוואות אלו זמינות לטווח זמן של 4-30 שנה במרבית הבנקים.

הריבית קבועה לאורך כל חיי ההלוואה

המשתנה שהכי משפיע על עלות ההלוואה והשינויים בהחזרים החודשיים לאורך השנים הוא שיעור הריבית על המשכנתא.

במסלול משכנתא בריבית קבועה צמודה למדד הריבית קבועה מראש ואינה משתנה כלל לאורך כל חיי ההלוואה – כך ששיעור התנודתיות בגובה ההחזרים נמוך והלווים בהחלט מקבלים רמה גבוה של יציבות וודאות לצד השקט הנפשי המתלווה לכך.

משכנתא בריבית קבועה צמודה למדד כוללת החזר של קרן ההלוואה, של שיעור הריבית הקבוע שנקבע מראש ושל שיעור העלייה במדד לאורך שנות ההחזר לבנק. כמובן שכאשר הריבית במשק יורדת וישנה סביבת ריבית נמוכה, לווים שנמצאים במסלול ריבית קבועה לא יכולים ליהנות מהוזלת שיעור הריבית שלהם – לכן יש כאלו הבוחרים לבצע מיחזור משכנתא בתקופות של ריביות נמוכות כמו בשנים האחרונות.

יש תשלום עמלת פירעון מוקדם / עמלת היוון

מאפיין חשוב במסלול משכנתא בריבית קבועה צמודה למדד הוא שאם הלווים מבקשים לבצע פירעון מוקדם של ההלוואה – בין אם כי קיבלו סכום כסף משמעותי המאפשר זאת או לצורך מיחזור משכנתא – יהיה עליהם לשלם עמלת פירעון מוקדם שעשויה להיות משמעותית מבחינת הסכומים.

עמלת הפירעון המוקדם תהיה גבוהה יותר ככל שהריבית במשק בפועל תהיה גבוהה יותר לעומת הריבית בעת נטילת המשכנתא מהבנק – אך זהו סיכון נמוך יחסית בפועל.

ריביות נמוכות יחסית בשנים האחרונות

עקב סביבת הריבית הנמוכה במשק הישראלי בשנים האחרונות, שיעורי הריבית של משכנתאות בריבית קבועה צמודות למדד הינם נמוכים יחסית ואטרקטיביים. אך לצד זאת גם הריביות הממוצעות על משכנתאות בריבית קבועה וללא הצמדה למדד ירדו.

ב-2013, הריבית הממוצעת על משכנתא בריבית קבועה צמודה למדד עמדה על שיעור של 2.44%, לעומת ריבית ממוצעת של 4.66% במשכנתאות בריבית קבועה ללא הצמדה.

שילוב בתמהיל משכנתא מותאם אישית

בגלל סביבת הריבית במשק, היתרונות של מסלולי ריבית קבועה ורמת היציבות שהם מציעים, בהחלט ניתן לומר כי מומלץ לשלב משכנתא בריבית קבועה צמודה למדד במסגרת תמהיל משכנתא מאוזן ומותאם אישית.

זאת כולל לצד קבלת חלק מסכום ההלוואה במסלול משכנתא בריבית קבועה לא צמודה למדד. שילוב נכון ומותאם אישית, אפילו לצד נטילת חלק מהסכום במסלול ריבית משתנה, יכול לספק משכנתא מאוזנת יותר ויציבה יותר מבחינת ההחזרים החודשיים לאורך השנים.

התוכן המובא באתר זה נועד לידע כללי בלבד, ואינו מתיימר לספק מענה ספציפי בתחום המשכנתאות. אין לראות במידע זה משום המלצה לביצוע פעולות מכל סוג שהוא והוא אינו מהווה תחליף לייעוץ משכנתאות מקצועי, המתבצע על פי הנתונים והצרכים האישיים של כל אדם.
יתרה מכך, אין באמור לעיל כדי להחליף את הוראות החוק בנושאים הנוגעים לדיני מקרקעין ומיסוי מקרקעין. במקרה של סתירה בין הוראות הדין לבין המידע שצוין דלעיל,
תגברנה הוראות הדין.

משכנתא בריבית קבועה צמודה למדד

מה היה לנו עד עכשיו?
שתפו
ליצירת קשר בוואצפ אנא רשמו את המספר שלכם