משכנתא לטובת בנייה עצמית על שטח

ישראלים רבים בוחרים לבנות בית פרטי על שטח שרכשו. אם אתם בונים בנייה עצמית על שטח, סביר להניח שאין ברשותכם את כל הסכום הדרוש לבניית הבית. על מנת להשלים את סכם זה, מתעורר צורך בלקיחת משכנתא.

כאשר לוקחים משכנתא על בנייה עצמית, יש לתכנן בהקפדה את המשכנתא ולוודא שהיא מאפשרת לכם לבנות את בית החלומות שלכם. תכנון משכנתא של בנייה עצמית היא עניין חשוב במיוחד משום שבבנייה עצמית אנו לא יכולים לצפות מהו הסכום הנדרש לבניית הבית.

במאמר זה נסייע לכם לתכנן את המשכנתא שלכם בצורה שתתאים לכם ותתחשב בשינויים של תנאי השוק והשינויים שעלולים להתעורר בהוצאות וההכנסות שלכם.

משכנתא לטובת בנייה עצמית על שטח

מהם ההבדלים בין משכנתא לבנייה עצמית למשכנתא על בית ישן?

קיימים הבדלים רבים חשובים בין משכנתא המיועדת למימון של בנייה עצמית על שטח לבין משכנתא המיועדת לרכישה של בית יד שנייה. ישנה חשיבות גדולה להבין את ההבדלים הללו על מנת לקחת משכנתא באופן מושכל ומחושב. להלן שתי דוגמאות להבדלים מרכזיים:

  • מטרת המשכנתא: כאשר אנו לוקחים משכנתא לבנייה עצמית אנו משתמשים בו עבור רכישת המגרש ועלות הבנייה של הבית. כאשר אתם מעוניינים לקחת משכנתא עבור רכישת המגרש, לא תידרשו להציג את התוכניות וההיתרים של הבנייה ותקבלו אחוזי מימון דומים לרכישה של דירה רגילה.
  • שחרור הכספים: אחד ההבדלים המרכזיים בין רכישה רגילה לבנייה עצמית הוא שחרור הכספים. כאשר אנו רוכשים בית יד שנייה אנו מקבלים את כל הכסף יחד משום שאנו צריכים את כל הכסף מיד כדי לרכוש את הבית. לעומת זאת, בבנייה עצמית מקבלים את הכסף של המשכנתא בשחרורים. כל פעם שאתם מסיימים שלב מסוים בבניית הבית, תקבלו את הכסף תמרת העבודה על פי אחוז המימון. לדוגמא, אם הבנק אישר לכם שישים אחוזים על הבנייה, תקבלו על כל עבודה רק 60% מהעלות שלה.

מבחינת עניינים רבים בנייה עצמית של בית מורכבת יותר מרכישה של בית ישן בשל רכישת הקרקע, פיתוח התשתיות, העבודה מול הקבלנים ועוד. אך, בניית הבית מהווה הזדמנות חד פעמית ליצור את בית החלומות שלכם בדיוק בצורה ובעיצוב שבהם אתם מעוניינים.

 

דרישות של הבנקים במשכנתא לטובת בנייה עצמית

כאשר אנו לוקחים משכנתא לצורך בנייה עצמית הבנק דורש ממנו דרישות מיוחדות לרבות: הגשת היתרי הבנייה, הצגה של הבעלות על הקרקע, הצגת תוכניות הבנייה המאושרות, חוזה הפיתוח מול המנהל ועוד. כמו כן, הבנק ידרוש דרישות מיוחדות על פי מאפייניי העסקה וההלוואה על מנת להנמיך את רמת הסיכון שהוא לוקח.

מתקשה בבחירת מסלול המשכנתא לבניית הבית שלך? אם אתה מעוניין לקחת משכנתא בדרך שלך- ייעוץ משכנתאות יסייע לך בבחירה נכונה של מסלול המשכנתא המתאים לך ויוודא שאתה זוכה בתנאים טובים והוגנים.

כלי עבודה על רצפה

מה היה לנו עד עכשיו?
שתפו
ליצירת קשר בוואצפ אנא רשמו את המספר שלכם